↑↑ zpátky na konec ↑↑
zobrazit novější příspěvky

Laaca     7. 2. 2017 (x)
Možná to každý ví a jenom já jsem to netušil. Každopádně jsem dnes zjistil, že česká hra Dračí historie (kterou mi naši ve své době koupili) je naprogramovaná v pascalu a má volně přístupný zdroják i herní data.
http://www.ucw.cz/draci-historie/

Mircosoft     11. 10. 2016 (x)
Díky za vyčerpávající vysvětlení, opravíme to.

Laaca     8. 10. 2016 (x)
Díval jsem se na knihovny kolegy JIVA (zde, v sekci "Od vás") a nedá mi, abych neokomentoval jednu věc. Konkrétně jde o oddíl 3DFX, kde autor tvrdí, že má provedené rozhraní na knihovnu Inertia, což je podle něj implementace či emulace (to z napsaného není zřejmé) čipu 3DFX a jeho funkcí.
Toto je třeba uvést na pravou míru. Inertia je engine pro 3D grafiku, který umožňuje zobrazovat texturované 3D objekty a provádět s nimi některé efekty. Primární zdrojová stránka už na internetu není, ale je alespoň odvozený sajt zde: http://pascal.sources.ru/graph/inertia.htm
Má čtyři verze: TP/BP, TMT pascal, Watcom C pro DOS a MSVC pro windows.
3DFX podpora, o které je řeč, je implementována do verze pro Watcom C, pro DOSovou verzi.
Využívá standardní 3DFX knihovnu Glide, což je .LIB knihovna (a .H interfejs) právě pro Watcom C.
Knihovna Glide.LIB využívá driver Glide2x.OVL, který musí být někde ve vaší cestě PATH.
Z tohoto vyplývá, že prostředky 3DFX akcelerace (přestředictvím 2.verze Glide rozhraní) jsou dosažitelné jen pomocí Watcom kompilátoru, protože není znám způsob, jak .LIB knihovny přilinkovat  do kódu napsaného pro jiný jazyk či překladač.
Valná většina DOSových her s podporou 3DFX využívá právě Glide2 knihovny. Výjimkou je Tomb Rider, který má 3DFX kód přímo v sobě a výjimkou jsou aplikace využívající knihovnu Mesa3D, což je implementace OpenGL. Mesa3D totiž měla podporu právě pro 3DFX/DOS. V tomto případě to ale bylo nikoliv přes knihovnu Glide2, ale přes Glide3.
Glide3 by měla být pružnější či modulárnější a nedávno se jí podařilo přeložit jako dynamicky nahrávaný .DXE soubor pro DJGPP.
Tuto variantu využívají nové DOSové porty her Quake1, Quake2 a Hexen2.
Co se týká nás pascalistů, tak možná by se dal napsat wrapper, který by dokázal .DXE soubor nahrát do DOSové verze Freepascalu, protože ten používá stejný paměťový model a stejný formát EXE souborů jako DJGPP.

Mircosoft     13. 9. 2016 (x)
Díky :-).
Jak tak na to s odstupem času koukám, možná by nebylo od věci zařadit do toho napájení desetiampérovou trubičkovou pojistku pro strýčka Příhodu...

David Čápka     13. 9. 2016 (x)
To externí napájení HDD vypadá fakt úhledně, čistá práce :)

JIVA     9. 8. 2016 (x)
Pro všechny fanoušky Mircosofta, navštivte stránku:
https://www.facebook.com/int21h.cz
a srocujte se do organizované fb skupiny kolem DOSu Turbo Pascalu 7.0 a starých počítačů tím že dáte svůj like uvedenému rozcestníku.

Mircosoft     18. 1. 2016 (x)
0:2
Díky za test :-).

<script>alert("pare     18. 1. 2016 (x)
<script>alert(\"parek\");</script>

Mircosoft     17. 11. 2015 (x)
Anonym vs. htmlspecialchars(): 0:1
Držím palce :-)

Anonym     7. 11. 2015 (x)
<script>window.location.href('http://google.com');</script>

Mircosoft     7. 4. 2015 (x)
Díky za zprávu, už jsou tam.
Jsem rád, že jsi to nakonec nevzdal :-).

Vlasta Vágner     7. 4. 2015 (x)
Ahoj Mirku pokud chceš dej si do odkazů moje nové stránky : www.mojeelektronika.mzf.cz

Mircosoft     6. 3. 2015 (x)
Přímo jako samostatný program to nemám, ale v jednotce Matyka je funkce na výpočet inverzní matice. Stačí ji nakrmit vhodnými daty a je to.

Lukáš     27. 2. 2015 (x)
Ahoj,
nedělal jsi náhodou řešení soustav lineárních rovnic v Pascalu?

Předem dík Lukáš

Mircosoft     22. 2. 2015 (x)
Jasně, počítám s tím. A mám kompletní zálohu, takže nezmizí natrvalo :-).

Vlasta Vágner     22. 2. 2015 (x)
Ahoj Mirku smaž si prosím tě v "ODKAZECH" odkaz na můj web www.mojeelektronika.ic.cz, který již za šest dní bude neplatný aby to nemátlo návštěvníky tohoto webu.
S pozdravem Vágner

Vlasta     14. 1. 2015 (x)
Hezký web plně plnící (to je obrat !) funkci populárně vědecky naučnou, :-). Kdo chce trochu bastlit, nebo nedej bože přemýšlet, (dnes tak nemoderní činnost) ten se tu najde. Žádné vylomeniny, blikátka a odkazy, že tu není zoo a lamy jsou nevítány. Tak trochu balzám na duši.
Srdce starého bastlíře jste potěšil, málej jsem i slzu setřel. Přeji krásný den, plný ještě krásnějších myšlenek.

Mircosoft     11. 1. 2015 (x)
Ahoj Jakube,
jenom si pro jistotu upřesním zadání: když na vstupu dostaneme 2,3,4,3,4,2,3,2, tak bude výsledek 3, protože tam jsou tři unikátní hodnoty: 2,3 a 4. Je to tak?

Jak už jsem psal na fóru, s celými čísly by se dala využít množina, ale s reálnými ne (teoreticky je jich nekonečně mnoho a to se do žádné datové struktury nevejde), takže na to musíme jinak.

*Všechna* načtená čísla do pole ukládat nechceme. Ale mohli bychom ukládat jenom *některá* - ta unikátní: po každém načteném čísle projdeme pole a jestli tam tohle číslo ještě není, přihodíme ho tam. Nakonec stačí spočítat prvky pole.

Jestli by i těch unikátních čísel bylo moc, tak nezbývá než ukládat je do druhého souboru. Po každém načteném čísle by se soubor prošel a případně rozšířil o to nové číslo, stejně jako v případě pole. Pomalé, ale co se dá dělat, řekli si o to. Nenapadá mě žádný způsob, jak to vyřešit bez pamatování, jaké hodnoty už jsme potkali.

Jakub     10. 1. 2015 (x)
Ahoj Mircosofte,
mám za úkol určit počet různých čísel typu real v souboru, kde počet čísel je velmi veliký(tudíž ho nemůžu uložit do pole).
U integeru mi to nedělalo problém, ale dostal jsem odpověď, že je to velice neefektivní a bralo by to až 4GB paměti, tak jsem dostal typ real.
Díky Jakub

Mircosoft     18. 12. 2014 (x)
Algoritmus je celkem triviální:

1) Popojdi o políčko dopředu.
2) Jestli je bílé, přebarvi ho na černo a udělej vpravo vbok. Jestli je černé, přebarvi ho na bílo a udělej vlevo vbok.
3) Opakuj, dokud tě to nepřestane bavit :-).

Jediná zajímavá věc na tom je, jak chaotické vzory z toho vycházejí.

sdraco     10. 12. 2014 (x)
Ahoj, zaujal mě tvůj Langtonův Mravenec, nechtělo by se ti ten algoritmus nějak popsat?

Mircosoft     8. 12. 2014 (x)
Díky za reakci, takovéhle vždycky potěší :-).

Miltien     2. 12. 2014 (x)
Diky za sdileni tvych postrehu, navodu ze sekce programovani. Rad se na tvoje stranky vracim. Preji hezky den a diky za obsah!

Mircosoft     27. 2. 2014 (x)
Príma, tak hodně zdaru!
Kód potřebuje mimo jiné zmodernizovat - od roku 2007 jsem na něj nesáhnul, takže v něm zbylo dost zastaralých funkcí.
Odkaz sem přidám při nejbližší aktualizaci.

Brod     27. 2. 2014 (x)
Ups! Ten odkaz má byť iba takto.
https://gitorious.org/retrospectrum/retrospectrum/commits/

Brod     27. 2. 2014 (x)
Rozhodol som sa pokračovať vo vývoji RetroSpectra. Dal som zdrojáky do gitu a idem tam niečo poneniť a pridať. Čo mením si môžeš prečítať nižšie, prípadne stiahnuť.

https://gitorious.org/retrospectrum/retrospectrum/commits/626af743ff565d20ae87582b5a3d45f7ca95c7de

Ten odkaz by si mohol dať na stránu RS.

ilidan     27. 9. 2013 (x)
sorry za ten spam jen sem testoval ten tvuj anti spam system :DD fakt super napad

iiniini     27. 9. 2013 (x)
test spam bot

Mircosoft     19. 9. 2013 (x)
Tak, další verze antispamu. Zatím v testovacím provozu, takže jestli narazíte na jakoukoli chybu, dejte mi prosím vědět.

next-x     10. 8. 2013 (x)
antispam je povedenej :D

Mircosoft     1. 7. 2013 (x)
->Laaca: díky za info. To znamená, že moje 7.0 není úplně čistá 7.0, když to v ní funguje (nemám např. ani tu slavnou chybu 200 v Crt) :-).

->Brod: díky za pochvalu :-).
Dobře, antispam tedy předělám (taky už mě to věčné odpovídání nebaví). Jestli to vyjde podle plánu, bude to grafická záležitost na jedno kliknutí.

Brod     29. 6. 2013 (x)
Ešte raz pochválim dizajn tejto stránky. Než pustím ľavé myšítko na odkaze tak je načítaná. Minecraftfóru to trvá 30 sekúnd. Keby všetky stránky boli také ako tvoje, internet by mohol mať každý za korunu. Ale spam-otázky niesú dostatočne ľahké.

Laaca     25. 6. 2013 (x)
V minulém dotazu jsem se zmiňoval o chybě v instrukci SHR.
Od té doby jsem na to pozapomněl a vyřešil to až teď.
Tedy: jde o známý bug Turbo pascalu 7.0, který byl opraven v Turbo pascalu 7.01.
Aby to ale nebylo tak jednoduché, tak se na internetu objevuje i verze 7.1, které nese tento copyright: Copyright (c) 1983, 1997 by Borland International, Inc.
Tuto verzi 7.1 mám právě já a v ní jsem narazil na uvedený bug. Podle mého brouzdání na netu to vypadá, že 7.1 je ruská upravená verze pascalu, která řeší nějaký problém s klávesnicí. Podle všeho je ale odvozená z 7.00, nikoliv z 7.01.

Mircosoft     9. 5. 2013 (x)
Pro DOS už ho mám hotový (http://mircosoft.mzf.cz/download/ovlport.zip), ale s Linuxem ti neporadím. Zkus najít nějakého linuxáře.

Brod     6. 5. 2013 (x)
(k tomu predchadzajucemu, moja chyba)
Ak o takom programe vieš poraď mi ho. Mohol by som si ho naprogramovať sam pre DOS ale pre linux neviem.
Ďakujem vopred.

Brod     6. 5. 2013 (x)
Potrebujem program najlepsie pre linux, ktorý dokáže monitorovať a meniť stavové bite sériového portu na. Niečo ako:
#zobrazPort
 DSR:1
 DCD:0
 RI:1
#nastavPort DTR=1

Brod     13. 4. 2013 (x)
Rámy (html) sú skvelé. Keď kliknem na reklamu stále vidím navigační lištu.

Mircosoft     11. 12. 2012 (x)
Divné, mně to funguje bez problémů, a to jsem vyzkoušel snad všechny možné kombinace nastavení překladače. Nemáš na pozadí nějaké asynchronní přerušení, které ničí 32b registry?

Laaca     9. 12. 2012 (x)
Náhodou jsem narazil na divnou věc v TP7
var a:longint;
begin a:=6;a:=a shr 24;writeln(a);end.

Koukám jako blázen, ale nulu mi to fakt nepíše...

Mircosoft     21. 11. 2012 (x)
Díky, odkaz při nejbližší příležitosti opravím.

zobrazit starší příspěvky
Reklamy: