↑↑ zpátky na konec ↑↑
zobrazit novější příspěvky

Brod     14. 11. 2012 (x)
Tak moj úžasný noteboot Hitachi E133T zlyhal. HDD je zdochnuté: roztočí sa, hlava sa odomkne ale nič neprečíta a zastane. Stále nabootuje dos z diskety ak vyberiem pevný disk. Neviem ako je ten disk pevný keď sa dá vytiahnúť ako baterka. Baterka je tiež tak na desať sekúnd. Už dávnejsie som z baterky odstránil akumulátorky ale obal som nechal, lebo sa oň opiera ľavé tlačidlo touchpadu. Touchpad tiež funguje iba s veľmi suchými prstami.

Brod     22. 8. 2012 (x)
Exe to podporovať nebude. Programy budú v bytecode a pri načítavaní sa budú prekladať, aby som sa vyhol realokácii.

Brod     22. 8. 2012 (x)
Najzujímavejšie na tej chybe bolo, že ja som vytvoril úplne novú požiadavku na index stránky v  novom okne.

Mircosoft     22. 8. 2012 (x)
K tomu divnému dokumentu - nevím, asi nějaký chvilkový výpadek serveru. Do levého rámu se POST z knihy teoreticky nemá jak dostat, a kdyby náhodou jo, není důvod, aby metoda POST nebyla podporovaná. Dokud to neuvidím naživo, těžko říct.

Mircosoft     22. 8. 2012 (x)
To zní zajímavě. Budeš dělat podporu i pro EXE z jiných systémů (DOS, Unix apod.), nebo to bude něco úplně nového?

Brod     21. 8. 2012 (x)
S mojím os som pokročil. Dostal som sa k spusteniu modulov z pameti. Moduly nacita grub spolu s kernelom z disku. Vlastnosti jadra:
 32-bit 486 pmode
 podpora segmentov čo je vzácnosť pri 32bit os
 prelozený free pascalom
 formatovaný výstup na obrazovku za ucelom ladenia
 statická globálna tabulka deskriptorov GDT
 funkčný alokátor pameti s 1B rozlýšením
 čítať parametre bootu tzv multiboot info struct
 tabulka vektorov prerušení IDT
 setIntVect a setIntVect
 dinamická lokálna tabuľka deskritorov LDT
 systémové volania cez int 48
 spúštanie modulov na samostatnom segmente

Brod     26. 7. 2012 (x)
Mne bolo hned jasne ze tie texty niesu povodne.

Laaca     23. 7. 2012 (x)
Tyhle zdrojové kódy znám a před lety jsem si je taky stáhl. Bavil jsem se o tom na různých fórech a patrně jde o reverní inženýrství kódu TURBO.EXE
Díky tomu, že turbo pascal produkuje velmi pravidelný kód bez rozsáhlejších optimalizací a díky tomu, že je to vystavěné na Turbo vision, které mají otevřené zdrojové kódy to bylo možné dekódovat na úroveň pascalu a ne pouze assembleru.
Překladač samotný je údajně psaný v C a nevyužívá veřejné knihovny, proto byla možná pouze disassembláž do assembleru, nikoliv do vyššího programovacího jazyka.

Mircosoft     18. 7. 2012 (x)
Díky, o tom jsem nevěděl. Moc hezká stránka, při nejbližší příležitosti ji přihodím do odkazů.

Brod     18. 7. 2012 (x)
Zdrojak Turbo pascalu.
Nasiel som zdrojové kódy Turbo Pascalu 6.0. Sú velmi realistické. Obsahujú ANI JEDEN komentár. Je to jeden program -- TURBO. Je to cele IDE. Obsahuje prekladač, ktrorý je ale integrovaný do IDE a je v TASM. Nasiel som ich na ruskej stránke v anglictine, kam ma zaviedol google. Este som to neskusal urobit/skompilovat. Chcel by som prekladac dostat do samostatneho programu. A tu je odkaz: http://exmortis.narod.ru/src_compilers_eng.html. Ak to ako skuseny pascalsti poznate tak prepacte za poplach ale tuto informaciu som si nemohol nechat pre seba lebo som zmienku o zdrojakoch videl prvy krat.

Brod     17. 7. 2012 (x)
Našiel som zdrojáky TP6. V skutočnosti to bol google. Zdrojáky sú pol napol tassembler a tpascal. Práve sa nimi preberám a pošlem aj link.

Brod     12. 7. 2012 (x)
"Hlavní plus ale je, že server zatím funguje poměrně spolehlivě."(odkazy/endora)
Asi zas tak spolahlive to nebude od 19:52@12.07.12 som zaznamenal vypadok serveru http://mircosoft.mzf.cz/ o 21.15 server uz fungoval.

Mircosoft     12. 7. 2012 (x)
Díky, to by bylo skvělé - elektroniky není nikdy dost.

Modely nechám zvlášť, i tak je to tu přeplácané až až :-).

Brod     11. 7. 2012 (x)
Po novej aktualizacii to tu vyzerá viac ako osobná stránka. Mohol by si sem presunúť aj to modelárstvo. Do oddelenia elektronika by som vedel prispieť, len to musím zozbierať.

Laaca     25. 6. 2012 (x)
Aha! Já jsem špatně pochopil, co vlastně dělá ro PuTTimage. Tak to  jo, výkonostní nárůst tam v tom případě je. Optimalizacc by ale hodně prospěla. Já RLE sprajty vykresluju jako jeden blok (podobně jako klasický PutSprite) a clipping a hlídání přelomů banků mi dalo dost zabrat.

Mircosoft     22. 6. 2012 (x)
Moment - pomalejší než neprůhledný obrázek samozřejmě jo, ale ne než průhledný obrázek kreslený pixel po pixelu. A o to šlo.

Ale jak říkám, ve Vese je to zatím jenom předběžná verze bez jakékoli optimalizace.

Laaca     22. 6. 2012 (x)
Jo, něco takového jsem čekal. Ve VESA je PutSprite při všech eventualitách pomalejší. I když v případě 3 bych přece jenom čekal srovnatelný výsledek.
Zatím tedy PutSprite doporučit pro běžné použití nelze (anebo jen z důvodu úspory paměti při ukládání spritů).
Na VGA verzi procedury PutSprite jsem se nedíval. Tam už to vypadá zajímavěji.

Mircosoft     19. 6. 2012 (x)
Tak jsem to proměřil, tady jsou výstupy:

Obrazky: 1 - jednolity nepruhledny ctverec
         2 - vic nepruhledne nez pruhledne
         3 - vic pruhledne nez nepruhledne
         4 - nahodne rozsypane pixely, cca 50/50 (nepoužitelný extrém vytvořený speciálně pro testování)
Vsechny jsou ctverce 200x200 px, jako klasicka bitmapa maji 40000 B.

Vysledky - VGA:
obrazek   putimage  puttimage  putsprite _putsprite   velikost spritu v B
      1       2330       5245       2245       2605          41202
      2       2305       5025       1845       4145          33601
      3       2305       4995       1170       3240          20623
      4       2305       5610       4515      19670          61506

Cisla v tabulce jsou casy v ms po 2000 vykreslenich, presnost mereni 5 ms.

VgaPutimage je 32bitový s ořezáváním podle okna. VgaPuttimage kreslí pixel po pixelu a taky s ořezáváním. VgaPutsprite kreslí sprity 32bitově bez ořezávání, _VgaPutsprite s ořezáváním (to počítá pro každý úsek samostatně).
Měřeno při kreslení do virtuální obrazovky v normální paměti, u VRAM by víc záleželo na celkovém počtu vykreslených pixelů.

Ty měřené obrázky byly dost extrémní případy, v praxi se pohybuji někde okolo obrázku 3, většinou s ještě menším podílem neprůhledné plochy. V takových případech klesá časová náročnost zhruba o 30..80%.

Vysledky - VESA:
obrazek   putimage  puttimage  putsprite _putsprite   velikost spritu v B
      1       3735       8580          0       3755          41202
      2       3615       6370          0       5380          33601
      3       3615       5385          0       4225          20623
      4       3610       5615          0      25810          61506

_Putimage je 64bitový (FPU) s ořezáváním podle okna. _Puttimage kreslí pixel po pixelu a taky ořezává. Putsprite bez ořezávání nemám, proto tam jsou nuly. _Putsprite je tady jenom do počtu, kreslení jednotlivých řádků řeší voláním _Putimage, takže rychlost zatím nic moc.
Měřeno při kreslení přímo na obrazovku.

Laaca     11. 6. 2012 (x)
Koukal jsem se na tvůj kód. Určitě je funkční, ale zajímal by mě ten nárůst rychlosti. Přece jenom tam máš spoustu vedlejší režie, která asi dost uspořeného času zpátky sežere.
Samozřejmě, výhoda tvého přístupu oproti mému je úspora paměti, protože vůbec neukládáš průhledné úseky.

Mircosoft     6. 6. 2012 (x)
Něco na ten způsob už používám, akorát že nemám mapu uloženou odděleně. Sprite tvoří seznam souvislých řádků, každý začíná šestibytovou hlavičkou (x, y, délka) a průhledné části jsou úplně vynechané. Rychlost jsem zatím neměřil, zkusím to.

Laaca     6. 6. 2012 (x)
Nechceš Mircosofte dát do svých jednotek podporu RLE map pro sprajty?
Takhle se dá hodně urychlit procedura pro zobrazování sprajtů s průhlednou barvou. Není potřeba testovat každý pixel, ale to, co je průhledné, a co ne, řídí RLE záznam. Já jsem to naprogramoval do VenomGFX a naměřil jsem asi trojnásobné zvýšení rychlosti.

Brod     2. 6. 2012 (x)
Slušný php návod.

Brod     16. 4. 2012 (x)
Pascal je lepší. Začal som programovať operačný systém. Iba ako koníček. Nešiel by pascal niako portnúť pre moj os? Zbytok na mojej stránke. Ked bude čas pošlem wam adresu. PS pisem este private mail.

Brod     11. 2. 2012 (x)
V Borland C++. Odkazy nemusia byt.

Mircosoft     10. 2. 2012 (x)
Díky :-).

Otáčení už zůstane takhle po 90° bez mezikroků. Veškeré souřadnice jsou pevně dané a textury předpočítané v přesně daných tvarech a polohách; jakékoli vylepšování by bylo tak komplikované, že by bylo lepší rovnou napsat plnohodnotný wolfensteinovský engine.
Ale už aspoň pracuju na tom, aby podlaha a strop při otáčení a chůzi nezůstávaly pořád na jednom místě.

Zvuk v tomhle demu ještě nebyl, takže jsi o nic nepřišel :-).

Ovládání už je právě úplně jiné než původně. Místo bufferovaného čtení (Readkey) přímo zjišťuje, kterou klávesu uživatel drží a kterou ne, takže se dá třeba bojovat při chůzi (a máš pravdu, je to dělané přes int 9). Některé klávesy se zkrátka musí držet déle, ale to je schválně - třeba zbraně se nejdřív napřáhnou a pak praští, při pohybu se po každém kroku chvilku čeká a tak. Všechno jsem to popsal v doprovodném texťáku, ve finální verzi bude i možnost předefinování kláves.

Tu poslední větu jsem nějak nepochopil - jaké možnosti v menu jakého programu? A odkazy na co?

Broda     10. 2. 2012 (x)
Demo dungeonu je skvele. Textury su na ten mod vyborne. 2,4D je tiez dobre len by som pridal dva alebo tri snimky otacania sa. Zvuk som nemal nastaveny na linux stroji takze neviem. Ovladanie ma este stale ten nedostatok z verzie z Soul draco,, nezaregistruje kazdy stisk a sprava sa ako dosove int9. Presedlal som na C hlavne pre tie moznosti v OPTIONS menu tak poprosim o niake odkazy lebo je dost zmatkove.

Mircosoft     1. 11. 2011 (x)
Omlouvám se za krátký výpadek. Měl jsem tu menší invazi spambotů, kvůli které jsem musel knihu na chvíli odstřihnout. Teď už by tu mělo být bezpečno, snad vás nové protirobotí opatření neodradí.

Laaca     19. 9. 2011 (x)
Podpora TTY operací...  ...myslím tím "Ve VESA režimech je podpora TTY operací..."

Laaca     19. 9. 2011 (x)
Nechávat zapnutý grafický režim při odchodu do DOSu bych určitě nedělal. Už jenom proto, že bys mohl hodně poplést správce souborů typu Norton commander.
Textový výstup by měl fungovat v klasických VGA grafických režimech, tedy maximálně do 640x480 16 barev nebo 320x256 256 barev.
Podpora TTY operací (tzn. grafický znakový výstup přes BIOS) je nepovinná a záleží na implementaci VESA BIOSu. Co jsem testoval, tak funguje s Cirrus Logic GL5428, nVidia riva  TNT, GeForce 2 a Geforce 4. Nefunguje s ATI Mach 32 a ATI Mach 64 a s nějakou integrovanou grafikou od Intelu. U novějších grafických karet velmi pravděpodobně fungovat nebude.

Mircosoft     16. 9. 2011 (x)
Omlouvám se, chyba byla na mojí straně - zpáteční adresa zadaná byla, ale ke zprávě se nepřipojila. Opraveno.

Snad tu dotyčný odpověď najde.

Mircosoft     15. 9. 2011 (x)
(tohle je odpověď na mail poslaný bez zpáteční adresy, podepsaný "czp")

Když v čistém DOSu program zapne nějaký grafický režim a ukončí se, grafika zůstane zapnutá. S použitím mojí jednotky VESA by příslušný prográmek vypadal takhle:

uses vesa;
BEGIN
_setmode(_1024x768);
END.

Otázkou je, jak se potom bude konzole chovat. Určitě nebude vidět blikající kurzor a nejsem si jistý scrollováním. Programy, co kreslí přímým zápisem do textové VRAM (segment $B800), asi nebudou fungovat. Ale standardní textový výstup bude v pohodě.

Laaca     10. 9. 2011 (x)
Přesun z XMS do VideoRAM je vcelku pomalý. Pro normální práci je to sice přijatelné, ale pro hry nejspíše ne. Problém s nutností přenášení sudých délek dat by odpadl, pokud bys pracoval ve režimu highcolor.

Mircosoft     29. 8. 2011 (x)
Díky :-).
S tou pomalostí nevím, nezkoušel jsem - hlavně z praktických důvodů: takový putimage přímo z XMS do $A000 by zaprvé musel tahat z XMS každý řádek obrázku zvlášť (spousta přístupů) a zadruhé by se kvůli bankování nedala ohlídat sudá délka dat. Takže všechno řeším mezikrokem přes buffer v normální paměti.

Brod     28. 8. 2011 (x)
Ďakujem New Frontier ma neoslovil to je už lepší FPC. Vektorovú grafiku využijem a xms tiež. Jednotky máš super a stránku geniálne jednoduchú len škoda že vyhľadávače nemajú radi rámy. Nieje to moja prvá hra ale prvá v pascale. Programujem na 486 s Pentium[133MHz] 32M XMS a 800k VRAM VESA. HDD je neskutočne pomalý tak radšej všetko načítavam. Je pravda že presun z xms do $A000 je extrémne pomalý?

Mircosoft     1. 8. 2011 (x)
Technická poznámka: probíhá stěhování stránek, návštěvní kniha byla právě překopírována do nové databáze. Funkce se nemění (snad kromě toho, že už na vás nebude vyskakovat stránka s opisováním textu z obrázku), jenom by se měla zlepšit spolehlivost.

Tož tedy vítejte na nové adrese ;-).

Mircosoft     29. 7. 2011 (x)
Hups - tady to je: http://www.monstersoft.com/mainpage.html (trochu divná úvodní stránka, pravda). Možná by stálo za to rovnou mrknout na jednotku New Frontier, kterou mají v downloadech. Je pro protected mode a funguje v BP 7 (ne TP, ten je jenom pro real mode).

Je otázka, jestli je v realu pohodlnější XMS nebo EMS. XMS se nedá adresovat přímo, ale v EMS se zase musí stránkovat a navíc se program pere s rozhraním TP, které ji používá taky. Tak nevím.

Ale asi nejdůležitější je, co má dělat ten program. Ono 640 kB je docela dost, obzvlášť pro úplně první hru, kterou člověk píše - tam je lepší vykašlat se na zvuky a super grafiku a snažit se spíš o zvládnutí základní funkce, zbytek se dá časem přidat. I s vektorovou grafikou jdou divy, a ta zabere sotva pár kB (viz Kosmostřelce - tam je vektorové všechno kromě intra, pozadí při hře a tří čudlíků v editoru). Já jsem zatím XMS opravdu nutně potřeboval jenom na uložení pozadí v Kosmostřelcích a teď na sprity a zvuky v Dungeonu. Jinak mám všechno v normální paměti a když je to potřeba a nejde o rychlost, sáhnu na disk.

Jo, (x) opravdu maže. Ale po kliknutí je ještě potřeba zadat heslo.

Brod     29. 7. 2011 (x)
Ďakujem.
Pascal ma chytil asi pred rokom a obvtedy som napísal niekolko malých programov pre .BAT. T teraz začínam programovať svoju prvú hru hľadám nejaký spôsob prekonania 640kB. Pozeral som jednotku XMS ale zdá sa mi neohrabané stále niečo presúvať. A na stránke monstersoft na mňa stále nrká jej logo a stranka sa neukáže.
Ozaj ten (x) odkaz vedla správy ju naozaj vymaže?

Mircosoft     28. 7. 2011 (x)
Dobrý den,
omlouvám se za zpožděnou odpověď, nějak mi nepřišlo obvyklé upozornění - zřejmě zasáhl nový centrácký antispam :-(.
1. Ne, DPMI jsem nikdy nezkoušel. Ale můžu doporučit třeba www.monstersoft.com, tam v něm dělají (v BP 7).
2. EMS je popsaná v AThelpu, stačí se nějak proklikat k odkazu "EMS" (dá se najít třeba v Mapě paměti).
Slovenština nevadí, rozumím a mám ji rád :-).

Brod     21. 7. 2011 (x)
Dobrý deň, chcel by som som sa opýtať na dve vecí:
1.Programujete aj pre DPMI?
2.Kde by som sa mohol dozvedieť niečo o EMS pretože to neviem nikde nájsť.
Prepáčte ze píšem slovensky.

Mircosoft     3. 3. 2011 (x)
Díky za zprávu, určitě se přidám :-).

zobrazit starší příspěvky
Reklamy: