↑↑ zpátky na konec ↑↑
↑ zobrazit novější příspěvky ↑
Laaca 25. 6. 2013 (
x)
V minulém dotazu jsem se zmiňoval o chybě v instrukci SHR.
Od té doby jsem na to pozapomněl a vyřešil to až teď.
Tedy: jde o známý bug Turbo pascalu 7.0, který byl opraven v Turbo pascalu 7.01.
Aby to ale nebylo tak jednoduché, tak se na internetu objevuje i verze 7.1, které nese tento copyright: Copyright (c) 1983, 1997 by Borland International, Inc.
Tuto verzi 7.1 mám právě já a v ní jsem narazil na uvedený bug. Podle mého brouzdání na netu to vypadá, že 7.1 je ruská upravená verze pascalu, která řeší nějaký problém s klávesnicí. Podle všeho je ale odvozená z 7.00, nikoliv z 7.01.
Mircosoft 9. 5. 2013 (
x)
Pro DOS už ho mám hotový (http://mircosoft.mzf.cz/download/ovlport.zip), ale s Linuxem ti neporadím. Zkus najít nějakého linuxáře.
Brod 6. 5. 2013 (
x)
(k tomu predchadzajucemu, moja chyba)
Ak o takom programe vieš poraď mi ho. Mohol by som si ho naprogramovať sam pre DOS ale pre linux neviem.
Ďakujem vopred.
Brod 6. 5. 2013 (
x)
Potrebujem program najlepsie pre linux, ktorý dokáže monitorovať a meniť stavové bite sériového portu na. Niečo ako:
#zobrazPort
DSR:1
DCD:0
RI:1
#nastavPort DTR=1
Brod 13. 4. 2013 (
x)
Rámy (html) sú skvelé. Keď kliknem na reklamu stále vidím navigační lištu.
Mircosoft 11. 12. 2012 (
x)
Divné, mně to funguje bez problémů, a to jsem vyzkoušel snad všechny možné kombinace nastavení překladače. Nemáš na pozadí nějaké asynchronní přerušení, které ničí 32b registry?
Laaca 9. 12. 2012 (
x)
Náhodou jsem narazil na divnou věc v TP7
var a:longint;
begin a:=6;a:=a shr 24;writeln(a);end.
Koukám jako blázen, ale nulu mi to fakt nepíše...
Mircosoft 21. 11. 2012 (
x)
Díky, odkaz při nejbližší příležitosti opravím.
Laaca 21. 11. 2012 (
x)
SWAG se natrvalo přestěhoval sem:
http://kd5col.info/swag/
Mircosoft 16. 11. 2012 (
x)
Z té diskety nastartuješ DOS a BIOS si pak přečteš nějakým prográmkem. Bohužel právě vypadl SWAG i Garbo, takže ti přímý odkaz na žádný takový prográmek nedám. Zkus zapátrat, možností je určitě víc.
Brod 15. 11. 2012 (
x)
Ešte neodýde do kremíkového neba (iba HDD). Nič z toho rozoberania mu nespôsobili žiadne škody. Dokonca ani zmena taktovacej frekvencie! a ani vryp do čipu biosu. Tými jumpermi sa dá nastaviť taktovacia frekvencia z póvodných 133Mhz stupnovito až na 50Mhz. Plánujem do M-PATA portu (bol tam HDD) pripojiť jeden z mojích mikročipov a SD kartu! Ešte by som chcel sa pohrabať v biose. Akým spósobom sa dá iba s disketov prečítať kód biosu?
Mircosoft 15. 11. 2012 (
x)
Budiž mu křemíkové nebe lehké...
S tím displejem opatrně - podsvětlovací výbojka je napájená dost vysokým napětím, tak pozor, aby ses do toho křemíkového nebe nepodíval taky ;-).
Logovat odpovědi na kontrolní otázku by asi nemělo smysl. Ty správné už mám beztak zapsané ve zdrojáku a ty špatné od robotů nebývají moc vtipné. Nebo myslíš, že jsou moc těžké a lidi se netrefují?
Brod 14. 11. 2012 (
x)
Návrh na anketu:
Loguj čo ludia píšu do Kontrolnej otázky tejto knihy.
Brod 14. 11. 2012 (
x)
Keď je moj botebook (mam este další) je už takto pokazený som si povedal že by neuškodilo ho porozoberať. Odšróboval som všetky šrobky čo som našiel ale dostal som sa iba k 4 pameťovým čipom. Troch som sa nahneval a tresol do vypinača. Vypinač sa aj s celou lištou medzi displejom a klávesnicou posunul dolava a vypadol. Keď sa toto stalo mohol som odklopiť klávesnicu k sebe a odhaliť kúsok dps čo chce byť základná doska.Klá vesnicu som posunul (drží na kúsku fólie s vodičmi) do drášky k displaju. On-screen keyboard!!! Našiel som procesor, čo je 1x5x5 hliníková doska a na nej silikónová nálepla 2mm. Zvuk, mostík pameť 2*4 čip, bios, jumpery, grafiku, IR, repro. Klávesnicu som zase vrátil a roztvoril som krit displaya. Našiel som tam trafo z ktorého šla cestička k smd kondíku a k dakemu hrubemu 2žila konektoru kamsi z display. Odpojil som ho a zalol napájanie. Display zostal bez podsvietenia ale dalo sa čítať. Potom som sa šrobovákom priblížil k tomu kondenzátoru a zapálil sa rozmazaný modrastý VF výboj. Nerobil hluk a na 7mm sa roztrhol. Nebolo by od veci cez kryt tam pichnúť pripinačku... Potom som sa začal hrať s jumpermi.
Brod 14. 11. 2012 (
x)
Tak moj úžasný noteboot Hitachi E133T zlyhal. HDD je zdochnuté: roztočí sa, hlava sa odomkne ale nič neprečíta a zastane. Stále nabootuje dos z diskety ak vyberiem pevný disk. Neviem ako je ten disk pevný keď sa dá vytiahnúť ako baterka. Baterka je tiež tak na desať sekúnd. Už dávnejsie som z baterky odstránil akumulátorky ale obal som nechal, lebo sa oň opiera ľavé tlačidlo touchpadu. Touchpad tiež funguje iba s veľmi suchými prstami.
Brod 22. 8. 2012 (
x)
Exe to podporovať nebude. Programy budú v bytecode a pri načítavaní sa budú prekladať, aby som sa vyhol realokácii.
Brod 22. 8. 2012 (
x)
Najzujímavejšie na tej chybe bolo, že ja som vytvoril úplne novú požiadavku na index stránky v novom okne.
Mircosoft 22. 8. 2012 (
x)
K tomu divnému dokumentu - nevím, asi nějaký chvilkový výpadek serveru. Do levého rámu se POST z knihy teoreticky nemá jak dostat, a kdyby náhodou jo, není důvod, aby metoda POST nebyla podporovaná. Dokud to neuvidím naživo, těžko říct.
Mircosoft 22. 8. 2012 (
x)
To zní zajímavě. Budeš dělat podporu i pro EXE z jiných systémů (DOS, Unix apod.), nebo to bude něco úplně nového?
Brod 21. 8. 2012 (
x)
S mojím os som pokročil. Dostal som sa k spusteniu modulov z pameti. Moduly nacita grub spolu s kernelom z disku. Vlastnosti jadra:
32-bit 486 pmode
podpora segmentov čo je vzácnosť pri 32bit os
prelozený free pascalom
formatovaný výstup na obrazovku za ucelom ladenia
statická globálna tabulka deskriptorov GDT
funkčný alokátor pameti s 1B rozlýšením
čítať parametre bootu tzv multiboot info struct
tabulka vektorov prerušení IDT
setIntVect a setIntVect
dinamická lokálna tabuľka deskritorov LDT
systémové volania cez int 48
spúštanie modulov na samostatnom segmente
Brod 26. 7. 2012 (
x)
Mne bolo hned jasne ze tie texty niesu povodne.
Laaca 23. 7. 2012 (
x)
Tyhle zdrojové kódy znám a před lety jsem si je taky stáhl. Bavil jsem se o tom na různých fórech a patrně jde o reverní inženýrství kódu TURBO.EXE
Díky tomu, že turbo pascal produkuje velmi pravidelný kód bez rozsáhlejších optimalizací a díky tomu, že je to vystavěné na Turbo vision, které mají otevřené zdrojové kódy to bylo možné dekódovat na úroveň pascalu a ne pouze assembleru.
Překladač samotný je údajně psaný v C a nevyužívá veřejné knihovny, proto byla možná pouze disassembláž do assembleru, nikoliv do vyššího programovacího jazyka.
Mircosoft 18. 7. 2012 (
x)
Díky, o tom jsem nevěděl. Moc hezká stránka, při nejbližší příležitosti ji přihodím do odkazů.
Brod 18. 7. 2012 (
x)
Zdrojak Turbo pascalu.
Nasiel som zdrojové kódy Turbo Pascalu 6.0. Sú velmi realistické. Obsahujú ANI JEDEN komentár. Je to jeden program -- TURBO. Je to cele IDE. Obsahuje prekladač, ktrorý je ale integrovaný do IDE a je v TASM. Nasiel som ich na ruskej stránke v anglictine, kam ma zaviedol google. Este som to neskusal urobit/skompilovat. Chcel by som prekladac dostat do samostatneho programu. A tu je odkaz: http://exmortis.narod.ru/src_compilers_eng.html. Ak to ako skuseny pascalsti poznate tak prepacte za poplach ale tuto informaciu som si nemohol nechat pre seba lebo som zmienku o zdrojakoch videl prvy krat.
Brod 17. 7. 2012 (
x)
Našiel som zdrojáky TP6. V skutočnosti to bol google. Zdrojáky sú pol napol tassembler a tpascal. Práve sa nimi preberám a pošlem aj link.
Brod 12. 7. 2012 (
x)
"Hlavní plus ale je, že server zatím funguje poměrně spolehlivě."(odkazy/endora)
Asi zas tak spolahlive to nebude od 19:52@12.07.12 som zaznamenal vypadok serveru http://mircosoft.mzf.cz/ o 21.15 server uz fungoval.
Mircosoft 12. 7. 2012 (
x)
Díky, to by bylo skvělé - elektroniky není nikdy dost.
Modely nechám zvlášť, i tak je to tu přeplácané až až :-).
Brod 11. 7. 2012 (
x)
Po novej aktualizacii to tu vyzerá viac ako osobná stránka. Mohol by si sem presunúť aj to modelárstvo. Do oddelenia elektronika by som vedel prispieť, len to musím zozbierať.
Laaca 25. 6. 2012 (
x)
Aha! Já jsem špatně pochopil, co vlastně dělá ro PuTTimage. Tak to jo, výkonostní nárůst tam v tom případě je. Optimalizacc by ale hodně prospěla. Já RLE sprajty vykresluju jako jeden blok (podobně jako klasický PutSprite) a clipping a hlídání přelomů banků mi dalo dost zabrat.
Mircosoft 22. 6. 2012 (
x)
Moment - pomalejší než neprůhledný obrázek samozřejmě jo, ale ne než průhledný obrázek kreslený pixel po pixelu. A o to šlo.
Ale jak říkám, ve Vese je to zatím jenom předběžná verze bez jakékoli optimalizace.
Laaca 22. 6. 2012 (
x)
Jo, něco takového jsem čekal. Ve VESA je PutSprite při všech eventualitách pomalejší. I když v případě 3 bych přece jenom čekal srovnatelný výsledek.
Zatím tedy PutSprite doporučit pro běžné použití nelze (anebo jen z důvodu úspory paměti při ukládání spritů).
Na VGA verzi procedury PutSprite jsem se nedíval. Tam už to vypadá zajímavěji.
Mircosoft 19. 6. 2012 (
x)
Tak jsem to proměřil, tady jsou výstupy:
Obrazky: 1 - jednolity nepruhledny ctverec
2 - vic nepruhledne nez pruhledne
3 - vic pruhledne nez nepruhledne
4 - nahodne rozsypane pixely, cca 50/50 (nepoužitelný extrém vytvořený speciálně pro testování)
Vsechny jsou ctverce 200x200 px, jako klasicka bitmapa maji 40000 B.
Vysledky - VGA:
obrazek putimage puttimage putsprite _putsprite velikost spritu v B
1 2330 5245 2245 2605 41202
2 2305 5025 1845 4145 33601
3 2305 4995 1170 3240 20623
4 2305 5610 4515 19670 61506
Cisla v tabulce jsou casy v ms po 2000 vykreslenich, presnost mereni 5 ms.
VgaPutimage je 32bitový s ořezáváním podle okna. VgaPuttimage kreslí pixel po pixelu a taky s ořezáváním. VgaPutsprite kreslí sprity 32bitově bez ořezávání, _VgaPutsprite s ořezáváním (to počítá pro každý úsek samostatně).
Měřeno při kreslení do virtuální obrazovky v normální paměti, u VRAM by víc záleželo na celkovém počtu vykreslených pixelů.
Ty měřené obrázky byly dost extrémní případy, v praxi se pohybuji někde okolo obrázku 3, většinou s ještě menším podílem neprůhledné plochy. V takových případech klesá časová náročnost zhruba o 30..80%.
Vysledky - VESA:
obrazek putimage puttimage putsprite _putsprite velikost spritu v B
1 3735 8580 0 3755 41202
2 3615 6370 0 5380 33601
3 3615 5385 0 4225 20623
4 3610 5615 0 25810 61506
_Putimage je 64bitový (FPU) s ořezáváním podle okna. _Puttimage kreslí pixel po pixelu a taky ořezává. Putsprite bez ořezávání nemám, proto tam jsou nuly. _Putsprite je tady jenom do počtu, kreslení jednotlivých řádků řeší voláním _Putimage, takže rychlost zatím nic moc.
Měřeno při kreslení přímo na obrazovku.
Laaca 11. 6. 2012 (
x)
Koukal jsem se na tvůj kód. Určitě je funkční, ale zajímal by mě ten nárůst rychlosti. Přece jenom tam máš spoustu vedlejší režie, která asi dost uspořeného času zpátky sežere.
Samozřejmě, výhoda tvého přístupu oproti mému je úspora paměti, protože vůbec neukládáš průhledné úseky.
Mircosoft 6. 6. 2012 (
x)
Něco na ten způsob už používám, akorát že nemám mapu uloženou odděleně. Sprite tvoří seznam souvislých řádků, každý začíná šestibytovou hlavičkou (x, y, délka) a průhledné části jsou úplně vynechané. Rychlost jsem zatím neměřil, zkusím to.
Laaca 6. 6. 2012 (
x)
Nechceš Mircosofte dát do svých jednotek podporu RLE map pro sprajty?
Takhle se dá hodně urychlit procedura pro zobrazování sprajtů s průhlednou barvou. Není potřeba testovat každý pixel, ale to, co je průhledné, a co ne, řídí RLE záznam. Já jsem to naprogramoval do VenomGFX a naměřil jsem asi trojnásobné zvýšení rychlosti.
Brod 2. 6. 2012 (
x)
Slušný php návod.
Brod 16. 4. 2012 (
x)
Pascal je lepší. Začal som programovať operačný systém. Iba ako koníček. Nešiel by pascal niako portnúť pre moj os? Zbytok na mojej stránke. Ked bude čas pošlem wam adresu. PS pisem este private mail.
Brod 11. 2. 2012 (
x)
V Borland C++. Odkazy nemusia byt.
Mircosoft 10. 2. 2012 (
x)
Díky :-).
Otáčení už zůstane takhle po 90° bez mezikroků. Veškeré souřadnice jsou pevně dané a textury předpočítané v přesně daných tvarech a polohách; jakékoli vylepšování by bylo tak komplikované, že by bylo lepší rovnou napsat plnohodnotný wolfensteinovský engine.
Ale už aspoň pracuju na tom, aby podlaha a strop při otáčení a chůzi nezůstávaly pořád na jednom místě.
Zvuk v tomhle demu ještě nebyl, takže jsi o nic nepřišel :-).
Ovládání už je právě úplně jiné než původně. Místo bufferovaného čtení (Readkey) přímo zjišťuje, kterou klávesu uživatel drží a kterou ne, takže se dá třeba bojovat při chůzi (a máš pravdu, je to dělané přes int 9). Některé klávesy se zkrátka musí držet déle, ale to je schválně - třeba zbraně se nejdřív napřáhnou a pak praští, při pohybu se po každém kroku chvilku čeká a tak. Všechno jsem to popsal v doprovodném texťáku, ve finální verzi bude i možnost předefinování kláves.
Tu poslední větu jsem nějak nepochopil - jaké možnosti v menu jakého programu? A odkazy na co?
Broda 10. 2. 2012 (
x)
Demo dungeonu je skvele. Textury su na ten mod vyborne. 2,4D je tiez dobre len by som pridal dva alebo tri snimky otacania sa. Zvuk som nemal nastaveny na linux stroji takze neviem. Ovladanie ma este stale ten nedostatok z verzie z Soul draco,, nezaregistruje kazdy stisk a sprava sa ako dosove int9. Presedlal som na C hlavne pre tie moznosti v OPTIONS menu tak poprosim o niake odkazy lebo je dost zmatkove.
↓ zobrazit starší příspěvky ↓