↑↑ zpátky na konec ↑↑
↑ zobrazit novější příspěvky ↑
Broda 10. 2. 2012 (
x)
Demo dungeonu je skvele. Textury su na ten mod vyborne. 2,4D je tiez dobre len by som pridal dva alebo tri snimky otacania sa. Zvuk som nemal nastaveny na linux stroji takze neviem. Ovladanie ma este stale ten nedostatok z verzie z Soul draco,, nezaregistruje kazdy stisk a sprava sa ako dosove int9. Presedlal som na C hlavne pre tie moznosti v OPTIONS menu tak poprosim o niake odkazy lebo je dost zmatkove.
Mircosoft 1. 11. 2011 (
x)
Omlouvám se za krátký výpadek. Měl jsem tu menší invazi spambotů, kvůli které jsem musel knihu na chvíli odstřihnout. Teď už by tu mělo být bezpečno, snad vás nové protirobotí opatření neodradí.
Laaca 19. 9. 2011 (
x)
Podpora TTY operací... ...myslím tím "Ve VESA režimech je podpora TTY operací..."
Laaca 19. 9. 2011 (
x)
Nechávat zapnutý grafický režim při odchodu do DOSu bych určitě nedělal. Už jenom proto, že bys mohl hodně poplést správce souborů typu Norton commander.
Textový výstup by měl fungovat v klasických VGA grafických režimech, tedy maximálně do 640x480 16 barev nebo 320x256 256 barev.
Podpora TTY operací (tzn. grafický znakový výstup přes BIOS) je nepovinná a záleží na implementaci VESA BIOSu. Co jsem testoval, tak funguje s Cirrus Logic GL5428, nVidia riva TNT, GeForce 2 a Geforce 4. Nefunguje s ATI Mach 32 a ATI Mach 64 a s nějakou integrovanou grafikou od Intelu. U novějších grafických karet velmi pravděpodobně fungovat nebude.
Mircosoft 16. 9. 2011 (
x)
Omlouvám se, chyba byla na mojí straně - zpáteční adresa zadaná byla, ale ke zprávě se nepřipojila. Opraveno.
Snad tu dotyčný odpověď najde.
Mircosoft 15. 9. 2011 (
x)
(tohle je odpověď na mail poslaný bez zpáteční adresy, podepsaný "czp")
Když v čistém DOSu program zapne nějaký grafický režim a ukončí se, grafika zůstane zapnutá. S použitím mojí jednotky VESA by příslušný prográmek vypadal takhle:
uses vesa;
BEGIN
_setmode(_1024x768);
END.
Otázkou je, jak se potom bude konzole chovat. Určitě nebude vidět blikající kurzor a nejsem si jistý scrollováním. Programy, co kreslí přímým zápisem do textové VRAM (segment $B800), asi nebudou fungovat. Ale standardní textový výstup bude v pohodě.
Laaca 10. 9. 2011 (
x)
Přesun z XMS do VideoRAM je vcelku pomalý. Pro normální práci je to sice přijatelné, ale pro hry nejspíše ne. Problém s nutností přenášení sudých délek dat by odpadl, pokud bys pracoval ve režimu highcolor.
Mircosoft 29. 8. 2011 (
x)
Díky :-).
S tou pomalostí nevím, nezkoušel jsem - hlavně z praktických důvodů: takový putimage přímo z XMS do $A000 by zaprvé musel tahat z XMS každý řádek obrázku zvlášť (spousta přístupů) a zadruhé by se kvůli bankování nedala ohlídat sudá délka dat. Takže všechno řeším mezikrokem přes buffer v normální paměti.
Brod 28. 8. 2011 (
x)
Ďakujem New Frontier ma neoslovil to je už lepší FPC. Vektorovú grafiku využijem a xms tiež. Jednotky máš super a stránku geniálne jednoduchú len škoda že vyhľadávače nemajú radi rámy. Nieje to moja prvá hra ale prvá v pascale. Programujem na 486 s Pentium[133MHz] 32M XMS a 800k VRAM VESA. HDD je neskutočne pomalý tak radšej všetko načítavam. Je pravda že presun z xms do $A000 je extrémne pomalý?
Mircosoft 1. 8. 2011 (
x)
Technická poznámka: probíhá stěhování stránek, návštěvní kniha byla právě překopírována do nové databáze. Funkce se nemění (snad kromě toho, že už na vás nebude vyskakovat stránka s opisováním textu z obrázku), jenom by se měla zlepšit spolehlivost.
Tož tedy vítejte na nové adrese ;-).
Mircosoft 29. 7. 2011 (
x)
Hups - tady to je: http://www.monstersoft.com/mainpage.html (trochu divná úvodní stránka, pravda). Možná by stálo za to rovnou mrknout na jednotku New Frontier, kterou mají v downloadech. Je pro protected mode a funguje v BP 7 (ne TP, ten je jenom pro real mode).
Je otázka, jestli je v realu pohodlnější XMS nebo EMS. XMS se nedá adresovat přímo, ale v EMS se zase musí stránkovat a navíc se program pere s rozhraním TP, které ji používá taky. Tak nevím.
Ale asi nejdůležitější je, co má dělat ten program. Ono 640 kB je docela dost, obzvlášť pro úplně první hru, kterou člověk píše - tam je lepší vykašlat se na zvuky a super grafiku a snažit se spíš o zvládnutí základní funkce, zbytek se dá časem přidat. I s vektorovou grafikou jdou divy, a ta zabere sotva pár kB (viz Kosmostřelce - tam je vektorové všechno kromě intra, pozadí při hře a tří čudlíků v editoru). Já jsem zatím XMS opravdu nutně potřeboval jenom na uložení pozadí v Kosmostřelcích a teď na sprity a zvuky v Dungeonu. Jinak mám všechno v normální paměti a když je to potřeba a nejde o rychlost, sáhnu na disk.
Jo, (x) opravdu maže. Ale po kliknutí je ještě potřeba zadat heslo.
Brod 29. 7. 2011 (
x)
Ďakujem.
Pascal ma chytil asi pred rokom a obvtedy som napísal niekolko malých programov pre .BAT. T teraz začínam programovať svoju prvú hru hľadám nejaký spôsob prekonania 640kB. Pozeral som jednotku XMS ale zdá sa mi neohrabané stále niečo presúvať. A na stránke monstersoft na mňa stále nrká jej logo a stranka sa neukáže.
Ozaj ten (x) odkaz vedla správy ju naozaj vymaže?
Mircosoft 28. 7. 2011 (
x)
Dobrý den,
omlouvám se za zpožděnou odpověď, nějak mi nepřišlo obvyklé upozornění - zřejmě zasáhl nový centrácký antispam :-(.
1. Ne, DPMI jsem nikdy nezkoušel. Ale můžu doporučit třeba www.monstersoft.com, tam v něm dělají (v BP 7).
2. EMS je popsaná v AThelpu, stačí se nějak proklikat k odkazu "EMS" (dá se najít třeba v Mapě paměti).
Slovenština nevadí, rozumím a mám ji rád :-).
Brod 21. 7. 2011 (
x)
Dobrý deň, chcel by som som sa opýtať na dve vecí:
1.Programujete aj pre DPMI?
2.Kde by som sa mohol dozvedieť niečo o EMS pretože to neviem nikde nájsť.
Prepáčte ze píšem slovensky.
Mircosoft 3. 3. 2011 (
x)
Díky za zprávu, určitě se přidám :-).
sdraco 26. 2. 2011 (
x)
Ahoj, tak práce na programátorském portálu dospěly do zdárného konce, projekt je na původní adrese: http://www.islandsoft.cz/
Budeme rádi, když k nám něčím přispěješ :)
Laaca 14. 12. 2010 (
x)
Jediné, co si nejsem jistý, jak bude v DOSboxu fungovat, je čtení VESA DDC. Jinak bude běhat všechno.
Větší projekty, třeba Dungeon, bys dokonce mohl distribuovat s "embedded dosboxem".
Lidi s Vistama by ho mohli spouštět přes něco jako Dungeon.BAT, kde by bylo něco jako:
".\DOSBOX\DOSBOX.EXE -i .\DOSBOX\STARTUP.BAT"
A v .\DOSBOX\STARTUP.BAT:
mount d .
dungeon.exe
Mircosoft 13. 12. 2010 (
x)
Ahoj, díky za dopis.
Hicolor je dobrá věc, ale zase v něm nejdou moje oblíbené triky s paletou :-).
Jo, v Dosboxu by mělo fungovat všechno, co píšu. Jednou jsem to zkusil, prográmek používající časování a Vesu běžel bez problémů. Jestli půjdou i všechna ostatní přerušení, porty, zvuk atd. zatím nevím. Jen co dopíšu Dungeon, nechám ho důkladně otestovat v Dosboxu na notebooku s Vistami :-).
Ať se daří!
BENN 9. 12. 2010 (
x)
Zdravím tě Mircosofte, škoda, že na web stránky nemám moc čas (někdy i náladu).
Vidím, že jsi Pascal ještě neopustil. Já jsem jako poslední hojně používal TMT Pascal, kterej byl super, ale často jsem náražel na to, že občas pod Widlama nebyla dostupná VESA grafika. A taky audio byl problém.
Snažil jsem se mít grafickou knihovnu s 32k (popř. 64k) barvami. Už kvůli různým bitmapovým obrázkům a zajimavým efektům, jako třeba menu ve stylu kouřového skla atd. BMP obrázky a WAVy jsem úspěšně brakoval ze hry Dark Colony, kde jsou k dispozici super efekty. Ta hra byla pro mě zlatá truhla, takže mě dělání vlastních obrázků moc netížilo, ale jak říkám chtělo to víc jak 256 barev.
Ještě jsem si rozpohyboval "Hydrališku" ze Starcraftu (BMP obrazky jsem vyexportoval programem MPQview). Ale to už jsem cítil, že Psacalu dám sbohem. Ještě mě v hlavně rejdila myšlěnka udělat program, kde by byli všechny jednotky z různých strategii jako Duna2, Earth2140, RedAlert, Starcraft atd. Něco jako prvomájový průvod těch jednotek. Něco jako taková oslava.
Bohužel Pascalu už moc nevládnu, že bych byl nápomocen (nedávno jsem těžce přemýšlel jak se dělá cyklus "for" pod Delphi). Tak Vám aspoň budu fandit a přát motivaci k programování.
Hodně zdaru L.BENN
PS: lze pak používat DOSBOX pro vaše programy?
Mircosoft 12. 7. 2010 (
x)
Zdar Draco. Jasně, Dungeon dodělám (tu novou obsluhu kláves jsem psal především kvůli němu), jenom se to kvůli kupě jiných projektů hrozně vleče. Jestli chceš využít grafiku jinde, tak ji samozřejmě využij, nejsem proti. A že budou dvě stejně nakreslené hry? Proč ne.
Ohledně Mrtvého slunce není za co se omlouvat, jenom mi pak řekni, až budeš potřebovat zbytek těch obrázků, a jaký má být finální poměr stran ;-).
Robotris zkusím omrknout (jen co se dostanu k počítači s W XP SP3, kde není zakázáno instalovat programy).
M.
sdraco 10. 7. 2010 (
x)
Ahoj Mircosofte, chtěl jsem se zeptat, jak to vypadá s tím Dungeonem, jestli ho plánuješ dokončit. Vypadá to totiž, že se bude dělat remake Nightwalkera pro Windows a napadlo mě, že bych tak mohl dát smysl zapomenuté existenci postavičkám a itemům z Dungeonu a využít je pro další expanzi hry.
Jinak mám novou gamesu, můžeš mrknout: http://www.sdraco.cz/index.php?art=hra-robotris-remake-tetris
Ohledně Mrtvého slunce se omlouvám, ale nějak na to vůbec není čas. Jsem si téměř jistý, že to jednou vyjde, ale asi to bude ještě dlouho trvat. S největší pravděpodobností by to mohla být webová adventura ve Flashi.
S pozdravem sdraco
Mircosoft 30. 4. 2010 (
x)
Tak... ovladač klávesnice mám víceméně hotový, ještě zbývá napsat něco, v čem by se daly nějak rozumně tvořit soubory s rozložením kláves - přes const se mi těch 1000+ kódů datlit opravdu nechce :-).
Laaca 23. 4. 2010 (
x)
Hotovo. Článek napsán a nahrán:
http://www.int21h.ic.cz/?id=104
Stejně se mi ale fungování serceru IC nelíbí a pokusím svoje články z INT21h zazálohovat na svoje stránky.
Mircosoft 22. 4. 2010 (
x)
Vypadá to na další z mnoha dočasných výpadků na serveru IC a Int21h není jediná stránka, kterou postihl, viz támhle: http://phorum.ic.cz/viewtopic.php?t=17357 .
Boby by měl být k zastižení na int21h zavináč ic.cz, ale s tímhle asi těžko něco pořídí... nejlepší bude počkat, až to správci zase rozchodí.
Divné je, že se to oběma mým stránkám vyhnulo a veškeré PHP mi běhá bez problémů. Můžu říct, co používám (Array, Array, a MySQL), ale netuším, jak to vypadá u ostatních.
Laaca 21. 4. 2010 (
x)
Nevíš, co se to děje s INT21h ?
Do spousty podstránek (hlavně výčtových, rozcestníkových) se nedostanu. Hlásí to "502 proxy error")
Vím, že jsi snad programoval části redakčního systému. (nebo ne?). Tobě funguje všechno jak má?
Po dlouhé době dokončuju jeden článek, který bych rád přidal, ale když to tak vidím, tak nevím, nevím.
Nemám ani mail na Bobyho.
Mircosoft 15. 4. 2010 (
x)
Definitivně mě přestalo bavit ošetřování výjimek, nepravidelností, nepodporovaných klávesových kombinací a nejistoty ohledně češtiny ve standardní biosovské obsluze klávesnice, tak si píšu vlastní. Bude o něco rychlejší (bez volání int $21 nebo int $16), tabulky ASCII kódů (včetně podpory mrtvých znaků) si bude načítat ze souborů, bude mít delší buffer, víc možností a z větší části bude zpětně kompatibilní se standardní obsluhou (aspoň co se týče těch ASCII kódů a způsobu jejich bufferování).
ETA řekněme do konce dubna, jestli se nestane nějaká katastrofa :-).
coosor 2. 1. 2010 (
x)
ok, ok. / OT /já jsem dělal celkem hafo věcí pro win32, ale vracim se stále k DOSu, jiný způsob jak se pořádně rozdýchat neznám :-), to je dnes samej novej OS, silverlighttechnologie, android mobil, já to už dávno chtěl zakonzervovat...pokračuji v konání-kování podkov
Laaca 1. 1. 2010 (
x)
Já jsem dřív v protected módu BP dělal hodně, ale později jsem začal používat Freepascal.
Tedy: to, co jsem dřív dělal v borlandím protectu teď píšu ve freepascalu a věci pro reál jsem dříve i teď psal v TP.
EMS používám.
coosor 28. 12. 2009 (
x)
A je to tu docílil jsem dalšího snížení rychlosti o čtyřnásobek :-)
Když si vzpomenu na Alone in the dark, Tomb Raider a Quake co pro některý CPU-100MHz byl
přebytek.. Protected mode, možná optimalizace vnitř Céčkem, popřemýšlim, na 10fps(při100MHz)se nedostanu ani s vyplim osvětlenim a texturovánim. Asm můžu přidávat neustále, ale dokud to nebude
v tom celý.. výpočty mám následovně: 1x za frame v pascalu, na každý polygon optimalizované
shr,shl, celočíselně, grafiku dost zpomalují banky(11->9fps).
Doufám že neemulujete dosboxem. Se SolVBE, plus aktivnim VDMSound jdou DOS věci zprovoznit i na novém HW pod WinXP tak co.
Děláte nebo dělal někdo z vás něco seriózně v protected modu BP nebo jste jen obhlídli situaci
a používáte EMS jak já?
Mailem nebo nevim,uvidim kam bych mohl poslat něco pascalovitého předchozího.
Budu 3dengine dál popisovat, ty co zajímá pokrok: coosor.livejournal.com
Laaca 25. 12. 2009 (
x)
Fakt dobrý! Asi jsi machr na matematiku.
Vítej do party, pascalisto.
soul_draco 24. 12. 2009 (
x)
Ta věc je sice pěkná, ale s tím FPS < 1 naprosto nepoužitelná... Máš tam asík nebo je to čistej Pascal? (nemyslím grafiku, ale i výpočty)
Mircosoft 23. 12. 2009 (
x)
Jestli se ti ten engine podaří zoptimalizovat tak, aby plynule běhal i na pomalejších strojích (na mých 166 MHz měl asi 1.5 FPS), tak by se o Deluxe Dungeonu dalo mluvit :-).
Jinak samozřejmě piš cokoli, co uznáš za vhodné, v jakémkoli množství. Mail na mě najdeš pod odkazem Kontakt; cokoli pošleš, to se tu při nejbližší aktualizaci objeví. Místa je tu habaděj.
Facebook? Pro mě žádný, protože v práci mě do něj nepustí firewall a o víkendech se toho moc nestihne. Radši mám mejl.
coosor 23. 12. 2009 (
x)
Díky,že jsem se nepřipojil dřív..
A víc života, zapálenej člověk pod třicítkou nezná nedostatek času=nejlíp když doděláš Dungeon a pak se vrhneš na jeho Deluxe verzi kde doplníš 3D ne?:-§
S mýma 1000 řádkama(bez Gfx knihoven) se ani dýl hrát nedalo, preferuju rychlost tvorby nad zbytečnou přesností,realističností.
Plánuju to doplnit do použitelnější externí Unity
(teď přidám gouraudově ostínovanou podlahu a svižnej pohyb u stěn) přičemž k tý základní ver.1 hodim jak sem psal i zdroják.
Stránkama/odkazem nikdy určitě nepohrdnu!(jinak se snažim pochopit jestli má význam facebook http://www.facebook.com/profile.php?ref=profile&id=100000508274785)
Mircosoft 22. 12. 2009 (
x)
Ahoj, vítej do party :-)
Tohle za pár hodin? Tak to je hustý.
Za každý zdroják budeme samozřejmě vděční. A kdybys chtěl prostor přímo na těchhle stránkách, tak žádný problém. Čím víc přispěvatelů, tím líp.
<vnitřní hlas 1>Hmmm... překopání projektu Dungeon do skutečného 3D, to by byla výzva...</vnitřní hlas 1> <vnitřní hlas 2>Neblbni, už to nekomplikuj, nebo ho v životě nedoděláš...</vnitřní hlas 2>
coosor 22. 12. 2009 (
x)
Pascal isnt synonym for corpse..
Lidi jak je to, tvoříte,tvoříte a nepřestáváte??
Co řikáte na takovýto za pár hodin napsaný Engine (pokus o plasticky steny,osvetleni,okolo 30FPS/1GHz) v Pascalu, trochu jsem si hrábl v matice
a rozhodl se někde pochlubit, nejlíp na místě kde se "poctivá" tvorba umí ocenit :-).
Ke hře to má daleko,ani jsem si to nepojmenoval. Ale představu mám.
Zdrojáky můžu ukázat. N o nejsem nějakej guru.
http://coosor.fileave.com/engine-verze1.ZIP
Mircosoft 18. 12. 2009 (
x)
Aktualni stav:
Vypada to, ze nakodit textovy editor nebude tak jednoduche, jak jsem si predstavoval, tak ho odlozim az do pristi aktualizace. Ale mam tady spoustu ruznych drobnych uprav a oprav v jednotkach a doprovodnych souborech a jeste pisu clanek o mainframech, takze materialu bude relativne dost. Jestli vsechno pujde hladce, bude aktualizace jeste letos :-).
Mircosoft 30. 11. 2009 (
x)
Nikdo neni mrtvej, dokud to nereknu ja, jasny? :-)
Za dlouhou necinnost se omlouvam a stydim. Problem byl v tom, ze od dubna pracuju a az do pulky rijna jsem denne dojizdel, takze mi kazdy den zbyla tak hodina volneho casu, za kterou se toho moc nestihne. A protoze Pascal nepospicha tolik, jako par mych jinych projektu, musel jsem ho na cas odstavit na vedlejsi kolej.
Ale uz jsem si sehnal nahradni bydleni, takze dojizdeni odpadlo, volneho casu je relativne dost a ted se do toho kousek po kousku zase dostavam a pripravuju material na dalsi aktualizaci. Rozhodne nekoncim.
soul_draco 29. 11. 2009 (
x)
Ahoj, nechci rýpat, ale ten slogan Pascal is not dead nějak ztrácí smysl. Už jsi na tento web zanevřel nebo máš něco v rukávu? Rád jsem sem občas zašel pro inspiraci a už se to chýlí k roku co se tu nic nezměnilo :(
Laaca 29. 10. 2009 (
x)
Právě jsem nahrál na stránky novou verzi svojí jednotky VenomGFX. Mimo jiné si umí poradit s odděleným čtecím a zapisovacím oknem v bankovaných režimech.
Novinek je ale pochopitelně víc.
Laaca 25. 10. 2009 (
x)
Našel jsem polozapomenuté stránky jakéhosi slováčiska, který tam má mimo jiné své DOSové programy - některé psané v DJGPP, některé v pascalu. Právě se tím probírám.
http://www.geocities.com/Area51/Stargate/3929/index.htm
↓ zobrazit starší příspěvky ↓