K úpravě vysílače mě vedlo neustálé měnění baterií při delším létání během dne a tím i k finančním výdajům za tužkové baterie. Po úpravě je možné létat na tužkové baterie a nabíjet baterii ve vrtulníku ze zdroje.Současně je možné (v hale, doma) na tento zdroj i létat. Osobně používám zdroj 240V/9-10V=, od něho mám do vysílače taženy vodiče o délce 5m. Při létání venku používám NiMH baterii složenou z osmi článků o kapacitě 1300mAh. Tuto mám v kapse a do vysílače vedou opět vodiče zakončené banánky.
Před vlastní úpravou provedeme odletování pojistky a vodiče od vývodů z klece tužkových baterií, IR diod a provedeme demontáž držáků potenciometrů společně s DPS elektroniky a DPS pojistky. Na obrázku č. 2 je vysílač před úpravou, na dalších obrázcích je zachycena montáž zdířek, přepínače, umístění DPS pojistky pod držák potenciometru a usměrňovacího můstku. Elektrické zapojení úpravy na obrázku č. 1 je velice jednoduché a zvládne ho každý, kdo má základní zkušenosti s pájením a vrtáním. Kladný vodič z červené zdířky a záporný vodič z modré zdířky jsou vedeny do usměrňovacího můstku na vývody označené (~). Z usměrňovacího můstku je z vývodu označeného (+) veden vodič na krajní vývod přepínače PŘ.1, z druhého vývodu z usměrňovacího můstku označeného (-) je veden vodič na stávající vývod klece ve vysílači na (-). Z druhého vývodu klece ve vysílači označeného (+) je veden vodič na druhý krajní vývod přepínače PŘ.1, střední vývod z přepínače PŘ.1 je zapojen na pojistku do bodu, kde je přiletovaný bílý vodič, jehož druhý konec je připojen na DPS IR diod. Druhý vývod z pojistky je připojen na DPS vysílače do bodu označeného UCC (+). Pro ty, které zarazilo použití usměrňovacího můstku, je jednoduché vysvětlení: i když jsou zdířky označené jak barevně, tak nálepkami (červená je +, modrá je -), mohlo by dojít k přepólování a tím zničení elektroniky vysílače; použitím můstku toto nebezpečí odpadá.
1 ks červená zdířka, 1 ks modrá zdířka, 1 ks usměrňovací můstek 1A, 1 ks přepínač
Bližší informace na