Co jsem kdy napsal, píšu a mám v plánu napsat. Řazeno chronologicky odshora dolů. Přeji příjemnou zábavu :-).
Válka v Iráku (234 kB) - akční střílečka na motivy událostí z roku 2003. Obsahuje jednu misi za Irák, jednu za USA a jeden extra bonus.
Byl to první (a víceméně úspěšný) pokus plynule rozhýbat několik nezávislých objektů, ukládat obrázky a podobně. Zdroják nekompletní. Ke spuštění je potřeba, abyste měli v počítači disk C:, na který se dá zapisovat (ukládání nastavení a tak).
16barevná BGI grafika, 640x480, ozvučeno pc-speakerem, používá myš.
Fotky: hlavní menu,
kousek intra,
mise za Irák,
mise za USA a bonusový
souboj George a Saddáma.
Housenka - leze po zahrádce, žere náhodně se objevující listí a léčivé bylinky a vyhýbá se (většinou) hromádkám jedu. Je to neoficiální předělávka jedné javovské hry na mobily, takže můžete kvalitu provedení porovnat s profesionálním originálem :-). V programu jsem poprvé použil operace s paletou a dynamické struktury (vlastně jsem tuhle hru psal hlavně proto, abych si tyhle věci vyzkoušel).
16barevná BGI grafika, 640x480, bez zvuků, ovládání klávesnicí.
Fotka z menu a
ze hry.
Novinka: přidána zjednodušená verze zdrojáku, která jde přeložit i ve FP a snad pro libovolný OS.
pUsher (110 kB) - malá, ale docela zábavná oddychovka. Jde o logickou hru, kde cvrnkáte s barevnými kuličkami. Když jsou vedle sebe tři a víc od stejné barvy, mizí. Hraje se buď o body nebo o zmizení všech kuliček na ploše, existují celkem čtyři varianty hry. Další levely pro režim Hlavolamy si můžete sami tvořit (a když mi pak nějaký pošlete, budu rád :-) ).
Nápad není můj, tak "trochu" jsem okopíroval Pushera od JoWoodu, takže kdo ho zná, ten ví, o čem je řeč.
256barevná bankovaná VESA grafika, 640x480, zvuky žádné, používá myš.
Fotka ze hry.
Kosmostřelci - kosmická střílečka (jak už název napovídá) pro dva hráče, částečně inspirovaná "realtime" deskovkou Galaxy trucker od Vládi Chvátila a komiksem o Starcopovi (vyšel kdysi v Ábíčku). Co ji odlišuje od ostatních kosmických stříleček je to, že tady si svoje rakety stavíte sami přímo ze součástek (součástí hry je i editor) a veškerá rychlost, obratnost, vytrvalost, odolnost i výzbroj je tedy plně ve vašich rukou - létá se podle platných fyzikálních zákonů.
Hrát můžete buď oba na jednom počítači, nebo každý na svém, pokud je propojíte sériovým kabelem (COM).
Ke stažení tady máme:
Spustitelné soubory a nezbytná data (237 kB) - nutné minimum pro spuštění hry. Přibaleny jsou dvě základní lodě a jeden obrázek na pozadí.
Sada dalších 13 pozadí (1,3 MB), většinou autentické fotky z Hubblova teleskopu, © NASA.
Dalších 8 lodí nejrůznějších tvarů i velikostí.
Zdrojové kódy (217 kB), komplet včetně použitých jednotek.
Angličtina - stačí rozbalit, obsah nakopírovat do adresáře s hrou a je přeloženo.
Technické detaily: 256barevná bankovaná doublebufferovaná SVGA grafika, 640x480, beze zvuku, používá myš.
Fotky: hlavní menu,
orbitální dok alias editor lodí,
úvodní obrazovka kabelové hry,
sestřel si svého Hubbla :-),
záběr z bitvy, v pozadí galaxie NGC2397.
Starcop - můj dlouholetý megaprojekt. Sloužil hlavně jako zdroj motivace k učení se nových postupů a vymýšlení algoritmů (nevěřili byste, kolik užitečných vedlejších produktů se při tvorbě jedné hry nakupí :-) ). Jak šel čas, ztrácel jsem postupně chuť do další práce. Hlavně proto, že jsem engine založil na dost primitivních základech, takže bych ho musel buď úplně přepsat, nebo se dál nimrat ve zbytečně složitém a neohrabaném systému a nakonec stejně nebýt spokojen s výsledkem. Takže s Hvězdným policajtem končím. Pokud vás zajímá, do jakého stadia program dospěl, můžete si stáhnout kompletní
zdrojáky - dá se z nich vytěžit pár zajímavých a dále využitelných algoritmů.
MENTOS - simulátor magického souboje z LARPů Gawain a Awain. Zabíračka na paměť a logiku, vhodná zejména jako trénink před skutečnou akcí :-). Hraje jeden hráč proti počítači, na výběr je z několika úrovní obtížnosti a inteligence soupeře. Multiplayer pochopitelně není - jestli se vás sejde víc, počítač nepotřebujete.
Textový režim, beze zvuku, ovládání klávesnicí. Doba vývoje asi tři dny, podle toho to taky vypadá.
Fotky: hlavní menu,
hra na nejnižší obtížnost a
hra pro experty, co nepotřebují žádnou nápovědu.
Projekt Age of Anything nosím v hlavě už řadu let. Má to být tahová strategie z prostředí fantasy, která by kombinovala to nejlepší z King's Bounty, Civilizace, Heroes of Might and Magic a Age of Wonders: těžbu surovin, rozvíjení měst, nakupování vojáků, RPG prvky u hrdinů, diplomacii, boj a kouzla. Programovat jsem ještě nezačal, tedy až na malý technologický experiment zkoumající možnosti pohybu po mapě.
Koules (první demo) - port první spustitelné pracovní verze z Linuxu do Dosu a z céčka do Turbo pascalu. Originál od Jana Hubičky (Jahusoft) najdete na téhle adrese. Asi si někdy sestavím linuxovou mašinu a zahraju si plnou verzi :-). Portovat ji nejspíš nebudu, dalo by to strašně moc práce.
SVGA grafika, beze zvuku, ovládání klávesnicí (šipky). Cílem hry je vystrkat ostatní koule mimo obrazovku. Bonus A přidává rychlost, M hmotnost.
Pišqorky - klasické piškvorky pro dva hráče: jeden kreslí kolečka, druhý křížky a kdo jich první udělá pět v řadě, vyhrál. Můžou hrát dva lidi, člověk proti počítači nebo počítač sám proti sobě (to většinou končí remízou). Umělá "inteligence" hraje mechanicky podle pevně daných priorit a občas to okoření náhodným výběrem mezi několika stejně výhodnými tahy, úplně blbá není, ale ani žádný velmistr.